سخنگوی وزارت کشور گفت: ذخيره كالاهای اساسى و همچنين ذخيره دارويي کشور در حد مطمئني است.

ذخيره كالا اساسى در كشور از وضعيت خوبي برخوردار استبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به آثار ویروس کرونا بر اقتصاد؛ اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد اقتصادی  هر یک از دستگاه ها، از حیث دستگاه تخصصی خودشان، مسائلى را بیان کردند و تصمیماتی اتخاذ شد.

او ادامه داد: طبق گزارش‌های ارائه شده، ذخیره کالاهای اساسى در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است، همچنین اعلام شد که ذخیره دارویی هم در حد مطمئنی است و ما نگرانی بابت این موضوع در کشور نداریم.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: خوشبختانه همراهی و همدلی مردم و مسئولان در این قضیه بسیار خوب بوده و امیدوارم نتیجه این همدلی، رسیدن به شرایط مناسب در زمان حداقلی باشد.

سامانی بیان کرد: در این جلسه درباره برخورد قانونی و قاطع با شایعه سازان  و افرادی که اخبار جعلی را تولید و منتشر می‌کنند تا احساس مردم را  هدف قرار دهند، تاکید شد و از دستگاه قضائی خواسته شد که در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى این کار را به صورت جدی پیگیری کنند.

او یادآور شد: ٣ محور سرعت در تصمیم گیری، تصمیم گیری شفاف و سریع و اطلاع رسانی به موقع دستگاه‌هایی که در  سلامت مردم و اقتصاد مردم مسئولیت دارند، تاکید شد.

سخنگوی وزارت کشور افزود: مشارکت مردم در  مبارزه با این ویروس بسیار حائز اهمیت است و ما باید برای تحقق این کار همراهی مردم را داشته باشیم؛ البته مردم باید در جریان باشند که اگر تصمیمی در هر حوزه گرفته شد، چه استدلال‌ها و مواردی پیش زمینه  آن بوده است.

سامانی تاکید کرد: با توجه به تاثیرگزاری مشارکت مردم در تحقق  اهداف، وزارت کشور طرحی را تهیه کرده و آن را به ستاد ملی  ارائه کرده است.  این طرح به صورتی است که نقش خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های مرجع، بسیج و جمعیت هلال احمر  مشاهده و بررسی شده تا بتوانیم با این رویکرد نقش بیشتری برای خود مردم و گروه‌های مردمی در مقابله با این بیماری تعریف کنیم.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: از زمانی که این موضوع مطرح شد، استانداران در سراسر کشور با  قاطعیت پیگیر هستند، بین دستگاه‌ها تقسیم کار انجام شده و ستاد‌های استانی فعالیت خودشان را با جدیت انجام می‌دهند.

سامانی گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی  که ایجاد شده، امیدواریم  بتوانیم با کیفیت خوبی بیماری کرونا را مدیریت و سلامت مردم را حفظ کنیم.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار